راست – صاف مجروح عربستان عربستان، عربستانی

راست – صاف: مجروح عربستان عربستان، عربستانی بیمارستان اخبار بین الملل

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری «چهارراه استانبول» بازگشت دوباره کیایی به ایده‌ای جنجالی

تازه‌ترین ساخته “مصطفی کیایی” با نام “چهارراه استانبول” این روز‌ها در تناوب اکران سینما‌ها قرار گرفته و تاکنون بعد از نزدیک به یک هفته اکران ۴۰۰ میلیون تومان فر

«چهارراه استانبول» بازگشت دوباره کیایی به ایده‌ای جنجالی

«چهارراه استانبول» بازگشت دوباره کیایی به ایده ای جنجالی

عبارات مهم : مخاطب

تازه ترین ساخته “مصطفی کیایی” با نام “چهارراه استانبول” این روز ها در تناوب اکران سینما ها قرار گرفته و تاکنون بعد از نزدیک به یک هفته اکران ۴۰۰ میلیون تومان فروخته است.

به گزارش میزان، تازه ترین ساخته “مصطفی کیایی” با نام “چهارراه استانبول” این روزها در تناوب اکران سینماها قرار گرفته و تاکنون بعد از نزدیک به یک هفته اکران ۴۰۰ میلیون تومان فروخته است.

فیلم کیایی با وجود وقت مناسب جهت اکران جهت داشتن گیشه باید با چهارده فیلم مسابقه کند. رقابتی که با حضور پررنگ فیلم های کمدی در اکران بهار کمی جهت “چهارراه استانبول” سخت شده است است.

چهارراه استانبول در ابتدا با نام “پلاسکو” مجوز ساخت گرفت ولی به گفته کارگردان به خاطر جلوگیری از حاشیه های احتمالی نسبت به جنجالی بودن اسم جهت فروش زیاد به چهارراه استانبول عوض کردن نام داد.

«چهارراه استانبول» بازگشت دوباره کیایی به ایده‌ای جنجالی

این فیلم با موضوعی خاص به شیوه آثار قبلی کیایی مشکلی اجتماعی را مطرح می کند که در کنار داستان مهم اتفاق آتش سوزی ساختمان پلاسکو مطرح می شود. ولی این داستان فرعی نتوانسته به تنه مهم متصل شود.

کیایی علی رغم آثار قبلی کمی دچار شعارزدگی در فیلمنامه شده است و تمام قدرت خود را صرف کارگردانی و جلوه بصری و خاص چهارراه استانبول کرده هست. آثار قبلی کیایی مثل خط خاص و بارکد در کنار داستان مهم مشکلی اجتماعی را ماهرانه مطرح می کرد ولی در چهارراه استانبول دیالوگها به شدت رو بوده و جهت مخاطب خبر اخلاقی صادر می کند.

کیایی آگاهانه و هوشمندانه سراغ چالشی مهم به نام آتش سوزی پلاسکو رفته ولی به دلایلی سوژه این چنین را سوزانده هست. فیلم در بخش هایی از وقت خود تعلیق مناسبی ایجاد کرده و مخاطب را تا مرز تاثر پیش می برد ولی به یکباره طناب خط روایی داستان از بین می رود.

تازه‌ترین ساخته “مصطفی کیایی” با نام “چهارراه استانبول” این روز‌ها در تناوب اکران سینما‌ها قرار گرفته و تاکنون بعد از نزدیک به یک هفته اکران ۴۰۰ میلیون تومان فر

بازیگران فیلم چهارراه استانبول مانند اکثر آثار کیایی از یکدستی خاصی برخوردار هستند و شاید علت مهم آن تکرار همکاری متوالی آنها در آثار قبلی کیایی هست. زوج محسن کیایی و بهرام رادان همچون فیلم بارکد در این فیلم هم رگه هایی از کمدی را ایجاد کرده اند و نشان دادند که زوج مناسبی جهت هم هستند.

یکی از بازی های درخشان این فیلم را باید در بازی “مسعود کرامتی” دید. بازی بی نظیری که کرامتی را مستحق نامزدی گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین بازیگر مکمل مرد قرار داد. ولی سایر بازیگران مخصوصاً بازیگران زن این فیلم نتوانستند درخشش خاصی از خود نشان دهند.

کیایی در سال ۱۳۸۸ با فیلم میانگین “بعد از ظهر سگی سگی” به عرصه کارگردانی پا گذاشت ولی بسیار سریع خاطره آن فیلم را اثر موفقی به نام “ضد گلوله” از ذهن ها” پاک کرد. وی توانست برنده گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین فیلمنامه از سی امین جشنواره فیلم فجر را جهت فیلم ضدگلوله از آن خود کند.

فیلم سینمایی “چهارراه استانبول” دغدغه درست کارگردان نسبت به زمانه خود را نشان داده و از کیایی صورت ای شاخص در عرصه سوژه یابی می سازد ولی متاسفانه نمی تواند خواسته کارگردان به نمایش بگذارد. شاید چهارراه استانبول با تدوینی مناسب بتواند در نقاط عطف خاص خود مخاطب را تا لحظه آخر درگیر فیلم نماید. اتفاقی که در وقت اجرای جشنواره فیلم فجر جهت این اثر نیفتاد.

«چهارراه استانبول» بازگشت دوباره کیایی به ایده‌ای جنجالی

واژه های کلیدی: مخاطب | پلاسکو | داستان | استانبول | بازیگران | کارگردان | استانبول | کارگردانی | محسن کیایی | بازیگران زن | مصطفی کیایی

«چهارراه استانبول» بازگشت دوباره کیایی به ایده‌ای جنجالی

«چهارراه استانبول» بازگشت دوباره کیایی به ایده‌ای جنجالی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs